środa, 9 czerwca 2010

Przekąska z grillowanej cukinii, fety i mięty



Odświeżająca mięta połączona z polską fetą, zawinięta w grillowaną cukinię. Naprawdę nie trzeba się wysilać by zjeść coś pysznego. Można podawać na zimno i ciepło [obie wersje wypróbowane]. Wolę wersję z lekko ciepłą cukinią, niedawno zdjętą z patelni. Gdybym urządzała letnie przyjęcie, z pewnością zaserwowałabym to jako przystawkę.

Składniki:

1 mała cukinia [ok. 300 g]
1 łyżka oleju
2/3 opakowania sera typu feta [favita] [ok. 180 g]
6 b. dużych liści mięty
sól, pieprz

Wykonanie:

Cukinię dokładnie umyć, nie obierać. Odciąć końce. Nożem [lub obieraczką] pokroić cukinię na możliwie cienkie plastry, starając się by były jak najdłuższe.

Rozgrzać patelnię grillową, wlać olej - rozprowadzić go na całej szerokości patelni np. ręcznikiem papierowym złożonym kilkukrotnie. Grillować paski cukinii z każdej strony po kilka minut, aż do uzyskania brązowych pasków. Z jednej strony posolić i popieprzyć.



Paski cukinii przestudzić [można lekko, można całkowicie].

Ser feta rozdrobnić widelcem, dodać drobno pokrojoną miętę, popieprzyć. Farsz z fety nałożyć łyżeczką na pasek cukinii [najprościej w jednym miejscu - tworząc kulkę z fety, albo rozsmarować na całym pasku.

Cukinię zwinąć tak, by farsz pozostawał w środku. Można spiąć wykałaczkami.

Pycha!

12 komentarzy:

  1. Jaka śliczna i zielona - taka orzeźwiająca w ten upalny wieczór.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię takie proste pomysły
    pełne zieleni

    OdpowiedzUsuń
  3. O mniam! Nina ja miętę uwielbiam, ale z cukinią to chyba jeszcze nie próbowałam :) Błąd!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności! Uwielbiam te połączenia smakowe! U mnie też dziś mięta i feta, ale z innym warzywem.
    Pozdrowienia:)
    P.S. Daj znać jak skończyły się zakupy książkowe!

    OdpowiedzUsuń
  5. Anna-Maria: poszłam dziś do księgarni w drodze z pracy i okazało się, że ...dziś nieczynne. Zapraszali mnie do innej księgarni, a ja spieszyłam się na koncert i w związku z tym raz, że nic nie obejrzałam i nic nie wydałam. Dobre jest to, że pieniądze zostały w kieszeni :) choć co się odwlecze, to nie uciecze :)

    Polko, wielki błąd, hehe! nawet nie wiesz z jakim smakiem zjadłam to, co przygotowałam zaraz po tym jak zrobiłam zdjęcia

    Usagi, asieja - a zieleń w 100% naturalna, bez jakiegokolwiek "podrasowania" w programach do obróbki zdjęć ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. To są smaki, które do mnie bardzo przemawiają, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Proste i pyszne! Faktycznie idealne na przystawke... Bardzo mi sie podoba, zapamietam i wykorzystam:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak, cukinia, feta i mieta baaardzo sie lubia :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. To polaczenie smakow odkrylam dopiero niedawno i jestem nim tak zachwycona, ze moglabym taka cukinie jesc na okraglo :) Pysznosci!

    OdpowiedzUsuń
  10. Luuubię! Ja czasem kroję cukinię w cienkie plastry i przekładam je masą z fety i oliwek. Pyszna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam to danko. Prosto, szybko i PYSZNIE.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham te roladki niesłabnącą miłością :) Obowiązkowy punkt każdego grillowania. Ewentualnie cukinia może być zamiennie z bakłażanem :)

    OdpowiedzUsuń